Zalety treningu

Zalety Treningu

Elektryczna Stymulacja Mięśni (EMS)

Elektryczna Stymulacja Mięśni (EMS) jest od lat stosowana w sporcie oraz fizjoterapii. Do niedawna technologia ta dostępna była tylko dla gwiazd sportu, organizacji rządowych typu NASA czy amerykańską armie. Obecnie dzięki postępowi technologicznemu tego typu trening dostępny jest dla każdego. Najbardziej popularny trening EMS jest w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, gdzie istnieje obecnie ponad kilkaset klubów fitness przeprowadzających treningi EMS.

XFit jest prekursorem tej technologii w Polsce. Sam trening EMS można wykorzystywać jako narzędzie treningowe, rehabilitacyjne lub profilaktyczne, a także poprawiające wygląd.

Przy tradycyjnym treningu nasz mózg wysyła sygnał do neuronów, czego efektem są skurcze mięśni. Dzięki EMS cały proces można przeprowadzić, zastępując pracę mózgu impulsami elektrycznymi wysyłanymi z urządzenia przez elektrody bezpośrednio do mięśni.

CO ZYSKUJESZ TRENUJĄC W XFIT?

• Oszczędność czasu: dzięki jednoczesnej pracy wszystkich mięśni, trening zajmie Ci jedynie 30 minut.

• Budowanie masy mięśniowej: elektrody są umieszczone bezpośrednio na każdej z ważnych grup mięśni, co zapewnia ich skuteczne działanie.

• Złagodzenie problemów z plecami: ponieważ elektrody są wbudowane w strój treningowy wzdłuż kręgosłupa, aktywuje on także i te rzadko ćwiczone mięśnie głębokie. W rezultacie stają się one silniejsze, co wpływa na złagodzenie problemów związanych z kręgosłupem.

• Osiągnięcie optymalnego poziomu tkanki tłuszczowej: ponieważ jest to efektywny trening siłowy, zmienia on sposób, w jaki organizm spala kalorie. Stanowi więc bardzo skuteczne narzędzie do utraty wagi i pozbywania się tłuszczu.

• Odciążenie stawów: impulsy elektryczne działają bezpośrednio na mięśnie, bez oddziaływania na stawy, co zapobiega ich przeciążeniu - częstym problemie przy tradycyjnym treningu siłowym.

• Zrównoważenie układu mięśniowego: wbudowane elektrody mogą stymulować i rozwijać wszystkie grupy mięśni lub tylko te wybrane, można więc w razie potrzeby wzmocnić partie stanowiące „piętę achillesową”.

KORZYŚCI DLA TWOJEGO ORGANIZMU

SIŁA I WYTRZYMAŁOŚĆ
Trening całego ciała EMS jest jednym z najskuteczniejszych dostępnych dziś systemów ćwiczeń. Jako trening siłowy optymalizuje wysiłek całego ciała, angażując wszystkie mięśnie i uzupełniając braki. EMS stanowi uzupełnienie tradycyjnego treningu i w krótkim czasie łączy wysiłek układu krążenia oraz mięśni wewnętrznych.

ZDROWIE I REHABILITACJA
Stymulacja mięśni głębokich jest trudnym zadaniem nawet dla fizjoterapeutów. Technologia EMS jest w takich sytuacjach świetną pomocą, daje bowiem możliwość stymulowania wybranych grup mięśni, które nie byłyby aktywowane podczas żadnego innego treningu. Trening działa jak w pełni wyposażona siłownia.

WYGLĄD
Aby osiągnąć idealny wygląd potrzebna jest ładna cera, modna fryzura, a także stylowe ubrania i dodatki - ale to wszystko nie ma znaczenia, jeśli nadwaga sprawia, że nie czujesz się dobrze we własnym ciele. Zbędne kilogramy mogą powodować obniżenie poczucia własnej wartości i negatywnie wpływać na nastrój. Próbowałeś schudnąć po Nowym Roku, przed urodzinami czy wakacjami, ale Twoje wysiłki nie przyniosły pożądanego efektu? Wiele osób zna to uczucie. Dzięki treningowy w xFit twoje cele w końcu stają się możliwe do realizacji.

TRENING EMS VS TRADYCYJNY TRENING

Kryteria Trening tradycyjny Trening EMS
Czas pojedyńczego treningu 90 min 30 min
Optymalna częstotliwość 3 - 5 razy w tygodniu 1 - 2 razy w tygodniu
Przyrost mięśni głębokich standardowo do 5 razy szybciej
Utrata wagi standardowo do 3 razy szybciej
Stymulacja wszystkich mięśni rzadko zawsze
Liczba spalonych kalorii 400 500-1200
Widoczność rezultatów po 15 - 20 sesjach po 4 – 6 sesjach
Obciążenie stawów podwyższone znikome
Przyspieszenie metabolizmu znikome podwyższone
Ryzyko kontuzji wysokie brak
Redukcja cellulitu Nie Tak